V digitalni dobi, kjer nas informacije bombardirajo iz vsakega kotička interneta, je medijsko načrtovanje postalo prava mala umetnost. Od tega, kako dobro znamo uravnotežiti vidnost svoje blagovne znamke, bo v končni fazi odvisen tudi naš uspeh. Medijsko načrtovanje je namreč kot nekakšen strateški zemljevid, s pomočjo katerega vodimo sporočilo blagovne znamke do pravega občinstva. Zato bi lahko medijsko načrtovanje opisali kot preplet ustvarjalnosti, analize podatkov, vpogledov v trg, predvsem pa tudi izkušenj.
Ali sploh razumete svoje cilje?
Preden se poglobite v podrobnosti medijskega načrtovanja, je bistveno, da imate jasno razumevanje ciljev svojega podjetja. Ali želite povečati prepoznavnost blagovne znamke, povečati promet na spletnem mestu, morda povečati prodajo? Vsak cilj zahteva prilagojeno medijsko strategijo in vse to je treba upoštevati tudi pri medijskem načrtovanju.
Kdo je vaše občinstvo?
Učinkovito načrtovanje medijskega načrtovanja temelji na razumevanju vašega ciljnega občinstva od znotraj navzven. Kdo so vaše idealne stranke? Kakšne so njihove demografske značilnosti, interesi in vedenje? Temeljita analiza vaše idealne stranke je ključna in vam bo v veliko pomoč pri tem, kako svoje občinstvo tudi najbolj učinkovito doseči.
Številke ne lažejo
Čeprav bi kdaj želeli drugače, so pogosto številke tiste, ki nam zares odprejo oči. Zato vam polagamo na srce: Dobro izkoristite podatke, ki jih imate na voljo, saj so dragoceni vir informacij, na podlagi katerih boste lahko naredili uspešen medijski načrt.
Skrivnost je v celovitem večkanalnem pristopu
Dnevi, ko je zadostoval en sam oglaševalski kanal, so že zdavnaj mimo. Dandanašnji potrošniki so prisotni na številnih kanalih. Zato mora celovit medijski načrt vključevati ravno pravo razmerje med vsemi relevantnimi kanali, na katerih so prisotni vaši (potencialni) kupci.
Vsebina je kralj(-ica)
V morju vsebin je ustvarjalnost kraljica. Prepričljivo sporočilo, podprto z opaznimi vizualnimi elementi, je ključno za to, da ujamete pozornost svojega občinstva.
Optimizacija proračuna
Učinkovito načrtovanje medijskega načrtovanja ne pomeni, da za posamezno kampanjo porabite veliko denarja. Gre za to, da sredstva porabite pametno, torej tako, da z njimi dosežete zastavljeni cilj (oz. več ciljev).
Prilagodljivost vas bo pripeljala na želeni cilj
Medijska krajina se nenehno spreminja, in to, kar deluje danes, morda ne bo delovalo jutri. Zato morate razumeti, da je za uspeh kampanje pomembna lastnost naša prilagodljivost. Kaj imamo s tem v mislih? V času poteka kampanje je treba aktivnosti ves čas spremljati in po potrebi tudi prilagoditi. Zakaj bi vztrajali pri nečem, kar ne deluje?
Za konec
Spoznali smo, da je medijsko načrtovanje večplasten proces, ki zahteva veliko izkušenj in strokovnega znanja. Današnja medijska krajina je sila raznolika in škoda bi bilo ne izrabiti vsega, kar ponuja. A ker niso vsi kanali primerni za vsako blagovno znamko, poleg tega pa zagotovo tudi nimate na voljo neomejenih sredstev, je treba pri medijskem načrtovanju izbrati strateški pristop.
V Mestu komunikacij imamo ekipo prekaljenih medijskih načrtovalk in načrtovalcev, ki vam bodo aktivnosti vaše blagovne znamke razporedili tako, da boste zares dosegli svoje (potencialne) kupce, povečali prepoznavnost blagovne znamke ter tako njen ugled ponesli korak višje.