V poslovnem svetu, kjer se odnosi pogosto gradijo na pogodbah, dogovorih in transakcijah, je pomen pristnih gest neizmerljiv. In zdaj, ko se leto počasi bliža koncu, številna podjetja razmišljajo, s čim obdariti svoje poslovne partnerje, da bi nanje naredila kar najboljši vtis in tudi tako okrepila poslovno sodelovanje.
A čeprav se zdi, da je praksa podarjanja poslovnih daril ob koncu leta nekaj popolnoma običajnega, se v njej skriva nekaj več. Zato je zelo pomembno, da darila, ki jih podarjamo, niso le neka simbolika in 'obveza' ob koncu leta, ampak naj bo poslovno obdarovanje dobro premišljena gesta, s katero boste svojim poslovnim partnerjem pokazali, da cenite in spoštujete vaš odnos.
Zato smo se tudi mi odločili, da v tokratnem zapisu nekoliko razčlenimo, kako s premišljeno izbranim poslovnim darilom pustiti trajen vtis.
Pojdite korak naprej, podarite personalizirano darilo.
Z nekim generičnim darilom boste seveda izpolnili običaj podarjanja daril ob koncu leta, a to bo pravzaprav to. Po drugi strani pa boste z darilom z nekoliko bolj osebno noto svojemu poslovnemu partnerju pokazali, da se ga trudite bolje spoznati in tudi razumeti. Z bolj osebnim darilom, pa naj gre za redko knjigo, gurmansko košarico ali pa čisto malenkost, bo obdarovanec oz. obdarovanka dobil_a vtis, da vam je za ta odnos zares mar.
Z izbranim darilom podarjate tudi del vrednot svojega podjetja.
Z darilom lahko na zelo subtilen način po(u)darite etiko in vrednote vašega podjetja. Zato so poslovna darila tudi odlična priložnost za to, da poslovnim parterjem predstavite svojo ustvarjalnost, inovativnost in pozornost do detajlov. Morda lahko neko sicer popolnoma generično darilo (na katerega bi lahko sicer brez posebnega razmisleka zgolj natisnili logotip svojega podjetja) z domiselno zgodbo popolnoma predrugačite in ga povzdignete na novo raven ter tako navdušite svoje poslovne partnerje.
Obdarovanje = krepitev odnosov.
Rdeča nit vsega so odnosi. In v poslovnem svetu ni nič drugače. Gre za to, da pokažemo, da nam je mar in da svoje poslovne partnerje cenimo in spoštujemo. In če jih ob koncu leta presenetimo z nečim premišljenim in edinstvenim, bomo tako zagotovo tlakovali pot za še boljše in bolj produktivno sodelovanje v prihodnosti.
Pustite trajen vtis.
V današnjem poslovnem svetu, ki je, resnici na ljubo, preplavljen z generičnimi darili, bo edinstveno in dobro premišljeno darilo zelo izstopalo. Postalo bo tema pogovora, pa ne le med vami in vašim poslovnim partnerjem, ampak tudi v njegovem oz. njenem poslovnem omrežju. Zato resnično ne gre zanemarjati moči, ki jo ima neko darilo, saj lahko, če je zares edinstveno, na neki način postane ambasador vašega podjetja in vam odpre marsikatera vrata v nova poslovna sodelovanja.
Zato še enkrat: Naj praksa poslovnega obdarovanja ob koncu leta preseže zgolj neko ustaljeno tradicijo. Čas je, da z gesto obdarovanja izkažete iskreno hvaležnost, razumevanje in medsebojno spoštovanje. In v svetu, kjer odnose včasih zasenčijo transakcije in različni poslovni dogovori, nas te premišljene geste opominjajo na to, da gre tudi pri poslu pravzaprav za vzpostavljanje in negovanje medosebnih odnosov. Zato imejte tudi zdaj, ko se leto 2023 počasi zaključuje, v mislih vpliv, ki ga ima na vaše poslovne odnose premišljeno in s srcem izbrano poslovno darilo.