Številni lastniki podjetij in celo prekaljeni marketinški mački na začetku vsakega leta preigravajo različne strategije in pristope, ki bi jim pomagali doseči postavljene cilje. In ena od pomembnih sestavnih delov marketinške strategije je tudi medijski zakup. In če ste na podjetniškem parketu že nekaj časa, nam boste zagotovo prikimali in se strinjali z nami glede tega, kako zelo sta se procesa medijskega načrtovanja in medijskega zakupa spremenila v zadnjih 20 letih. Priča smo (bili) številnim spremembam, ki so nam in nam še vedno narekujejo, kako nakupujemo, delamo in se povezujemo z drugimi.
Glavni cilji medijskega zakupa
To, da veste, kje se nahaja vaš ciljni trg, je ključno za doseganje postavljenih ciljev. In medijsko načrtovanje in zakup se osredotočata prav na to: Pomagata vam določiti vaše idealne stranke in najti pravo pot do njih.
Dejstvo je, da medijski načrtovalci in načrtovalke odlično poznajo razgiban medijski prostor, zato vam bodo glede na to lahko svetovali, kateri medijski kanali bi bili najbolj primerni za vas in vašo blagovno znamko. Zelo dobro vedo, kako in predvsem kje vaši kupci iščejo informacije, na katerih kanalih preživljajo čas in katerim medijem tudi zaupajo. Morda se vaši kupci bolj zadržujejo na spletu, morda pa več časa gledajo televizijo, poslušajo radio ali berejo revije in časopise. Morda pa celo vse našteto!
Kako poteka proces medijskega zakupa?
Proces medijskega zakupa lahko razdelimo v nekaj pomembnih korakov:
Priprava strategije: Načrtovanje in priprava strategije sta pomembna sestavna dela medijskega zakupa. Medijski strategi določijo, kako v okviru proračuna, ki ga imajo na voljo, lahko dosežejo največ. V okviru strategije pripravijo kombinacijo različnih medijskih kanalov, po katerih bo pozneje zaplula vaša oglaševalska kampanja.
Prepoznavanje najbolj optimalnih medijev. Ko je strategija enkrat postavljena, je čas za akcijo. Medijski načrtovalci stopijo v stik z različnimi medijskimi hišami, ki jim nato pripravijo ponudbe za oglaševalsko akcijo. Na podlagi prejetih ponudb in pogajanj glede cene se nato medijski načrtovalec strateško odloči, kateri oglasni prostor bo zakupil in katerega ne. Ves čas pa ima v mislih vašo blagovno znamko in cilje vaše oglaševalske kampanje.
Start oglaševalske kampanje. In potem končno pride trenutek, ki smo ga vsi čakali: Vaša oglaševalska kampanja ugleda luč sveta. A tukaj se delo medijskega načrtovalca še ne konča.
Spremljanje rezultatov. Medijski načrtovalec mora ves čas trajanja oglaševalske kampanje budno spremljati odzive in rezultate ter kampanjo v skladu z njimi tudi sproti prilagajati. To, da že v zgodnji fazi kampanje odkrije morebitne pomanjkljivosti in se nanje ustrezno odzove, je ključno za končni uspeh kampanje.
Skupaj do cilja!
Medijski zakup je ena od naših najmočnejših točk. Naša ekipa izkušenih medijskih strategov odlično pozna medijski prostor in točno ve, na katere kanale umestiti vašo blagovno znamko, da bo kampanja dosegla pravo občinstvo. Za vas bodo uredili vse od A do Ž in poskrbeli, da bo vaša blagovna znamka v novem letu žela velike uspehe.
Ste pripravljeni svojo zgodbo o uspehu pisati z nami? Oglasite se na najboljši kavi v mestu. Skupaj bomo previharili možgane in skovali vaš zmagovalni načrt. Se vidimo!