Če dobro pomislite, se boste zagotovo spomnili vsaj nekaj blagovnih znamk, ki imajo pomembno mesto v vašem življenju. Morda ste eden tistih, ki prisegajo na določeno znamko avtomobilov, ali pa za nakup živil vedno izberete enega trgovca. In vaša zaveza določeni znamki je posledica ene zadeve: Znamčenja (ang. branding).
In kaj sploh je znamčenje? Kako se ga lotiti? Zakaj je ta proces tako zelo pomemben, če imate svoje podjetje?
Znamčenje in marketing. Kaj ni to eno in isto?
Iz lastnih izkušenj lahko povemo, da veliko ljudi termina marketing in znamčenje še vedno meče v isti koš. In čeprav drži, da sta oba proces med sabo povezana, posel vendarle gradita vsak na svoj način.
Ampak najprej nekaj razčistimo: Znamčenje ni rezervirano le za sveže blagovne znamke, nikakor. Gre za proces, s katerim se morajo blagovne znamke ukvarjati pravzaprav ves čas svojega obstoja na trgu. Ko ima podjetje enkrat 'pod streho' stvari, kot so ime, logotip, videz in neko osnovno sporočilo, se pravzaprav tisti 'zabavni' del šele začne. Ves čas je namreč treba delati na tem, da bodo kupci prepoznali določeno blagovno znamko ter jo tudi povezali z lastnostmi, ki jih sporoča, na primer s kakovostjo, pozitivnim učinkom na okolje ipd. Z drugimi besedami: Glavni cilj podjetja mora biti, da kupci, ko razmišljajo o določnem izdelku ali storitvi, avtomatično pomislijo ravno nanje.
Po drugi strani pa se marketing nanaša na to, kako kupce prepričati, da izberejo vas namesto konkurence. To vključuje oglaševanje, grajenje profilov na družbenih omrežjih, zbiranje elektronskih naslovov … Možnosti je veliko, in cilj prav vsake od njih je kupcem pokazati, da mora biti vaša blagovna znamka preprosto prva izbira.
Zakaj torej sploh potrebujete blagovno znamko?
Blagovna znamka je za vaš posel kot neke vrste smerokaz. Brez njega bi ljudje samo hodili mimo vas. In prav z dobro postavljeno blagovno znamko boste ljudi opominjali nase in jih spomnili, zakaj bi se, ko bodo reševali določen problem, morali odločiti prav za vas.
Verjetno se je tudi vam že zgodil podoben scenarij: Vozili ste po cesti in kar naenkrat se vas je polotila lakota. Torej, bili ste lačni, ampak v sebi niste točno vedeli, s čim bi svojo lakoto tudi potešili. Nekaj pa je bilo jasno: Hoteli ste HRANO. In to čim prej. Ob poti ste enega za drugim videli dva obcestna plakata za dve različni restavraciji. Prve restavracije niste poznali – še nikoli niste videli njihovega logotipa, slogana … Ampak njihova ponudba se vam je zdela kar mamljiva. Drugi plakat pa vam je bil že bolj poznan: Prepoznali ste logotip, spomnili ste se, da je v tej restavraciji že enkrat jedel vaš sosed …
Skratka, ne s prvo ne drugo opcijo ni bilo popolnoma nič narobe. Povsod bi se zelo verjetno čisto solidno najedli. Ampak vi ste se na koncu še vedno odločili za drugo restavracijo. Zakaj? Preprosto zato, ker vam je bila bolj poznana.
Torej, na neki način nam dobro postavljena blagovna znamka pomaga proces trženja narediti lažji in sčasoma celo vedno manj potreben. Če imate močno, uveljavljeno blagovno znamko, se vam ni treba tako zelo truditi, da bi prepričali ljudi, da pridejo k vam. Ljudje bodo vaše izdelke in storitve kupovali preprosto zato, ker poznajo in (upajmo) zaupajo vaši blagovni znamki, k vam pa bodo napotili tudi svoje prijatelje, družino, znance ... In to je tisto, kar si na koncu želi vsako podjetje.

Na kaj bodite pozorni, ko gradite svojo blagovno znamko?
Ste na začetku in radi bi ustvarili svojo blagovno znamko. Ampak, kje sploh začeti? Dobro veste, da Rim ni bil zgrajen v enem dnevu, in nič drugače ni niti pri grajenju blagovne znamke. Prav zato smo spodaj zbrali nekaj pomembnih vprašanj, na katera si v tem procesu velja odgovoriti.
Kaj so vaše vrednote?
Vaš posel mora odražati vaše vrednote. Pika.
Želite na trgu nastopati agresivno? Je vaš cilj zgolj povečanje dobička? Hočete za vsako ceno 'potopiti' konkurenco?
Vaše vrednote naj bodo tiste, ki določajo pot, ki jo bo ubralo vaše podjetje. Zato je ključno, da pri sebi razčistite, v kaj verjamete in za čim stojite. Verjemite, to se bo na koncu odražalo tudi v vaši blagovni znamki.
Kakšno je vaše sporočilo?
Ko boste ustvarili sporočilo, boste definirali namen, ki ga ima vaša blagovna znamka. Kakšno vrednost prinaša vaša blagovna znamka na trg? Kako s svojo blagovno znamko služite skupnosti?
Kakšen vpliv želite, da ima vaša blagovna znamka?
Oblikujte glavno sporočilo in določite svoje poslanstvo – s tem boste svetu jasno povedali, kdo ste in kam greste. Vizija in vrednote naj vodijo vaše podjetje. In ko bodo prišli različni izzivi, se vedno spomnite na to dvoje. Le tako boste ostali na poti, ki ste si jo izbrali, ter se spomnili, zakaj ste pravzaprav začeli.
Kdo je vaše ciljno občinstvo?
Še tako dobro postavljena blagovna znamka je brez kupcev sama sebi namen. Zato je pomembno, da določite, kdo je vaše ciljno občinstvo. Komu služi vaš izdelek ali storitev? In ne, odgovora »Vsem« ne sprejemamo.
Koliko so stari vaši idealni kupci? Katerega spola so? Kje živijo? Kaj jih zanima?
Kakšen je videz vaše blagovne znamke?
Morda se vam bo to zdelo popolnoma nepotrebno in nepomembno, ampak dejstvo je, da smo ljudje vizualna bitja. Zato je videz vaše blagovne znamke še kako pomemben. In ne, zelo verjetno ne bo dovolj, da sami na hitro nekaj sestavite skupaj.
Za konec
Na pomen strateškega grajenja blagovne znamke žal veliko podjetij še vedno kar malo pozabi. Ne glede na to, ali ste na trgu še čisti začetnik ali pa ima vaše podjetje za sabo že dolga leta poslovanja, ukvarjanja z razvojem blagovne znamke nikoli ne dajte popolnoma na stran. Tako kot ste se vi spremenili skozi leta, tako se spreminja, razvija, raste in zori tudi vaša blagovna znamka.
Če pri postavitvi in razvoju blagovne znamke potrebujete pomoč strokovnjakov, smo v Mestu komunikacij pravi naslov za vas. Našo ekipo sestavljajo strokovnjaki z različnih področij in prepričani smo, da med zvezde lahko izstrelimo tudi vašo blagovno znamko.
Povabimo vas na kavo in sproščen pogovor, kjer nam boste zaupali svoje želje in pričakovanja. Obljubimo, da vas bomo navdušili!
