Dobre vile
Se še spomnite zlatih časov oglaševanja po televiziji? Kreativci so bili dobri kreativci, kreativke dobre kreativke, vile pa so bile dobre vile. V tistih časih televizijski sprejemniki niso omogočali ogleda za nazaj in preskakovanja oglasov — bi pa sam takrat najbrž z največjim veseljem preskočil filme, da bi lahko videl oglase.
Nič drugačen ni bil naš največji sopotnik, radio, kjer so si za oglase vzeli izjemno veliko časa za razmislek, kdo jih bo bral, na kakšno glasbo bodo položeni, s katerimi zvočnimi učinki opremljeni, …
In tudi budžeti so bili veliki, zato ni bilo težko opraviti nešteto pogovorov z naročnikom, s produkcijsko hišo in z mediji, ki so jih vrteli. Naj omenimo zanimiv IR kreativni izziv – snemali smo televizijski oglas za Merkur zavarovalnico z Avijem Šornom in uspelo nam je skoraj nemogoče: po večkratnih poskusih z balonom smo simbolično preleteli Triglav.
Kaj pa roki? Roki so obstajali, niso pa bili tako našpanani kot danes. Občutki, ko si bil zraven, ko se je oglas snoval, snemal in pilil v montaži, prvo predvajanje pred naročnikom in potem “premiera” na teve, so neprecenljivi — a tovrstni projekti so kljub vsemu še danes magnet tako za kreativce kot za vodje projektov, čeprav zaradi prehoda na digitalne kanale vse bolj izgubljajo tisto vrednost, ki so jo imele v preteklosti.
A video ni mrtev, televizijski oglasi so danes digitalni oglasi, spreminjajo se v prave kratke filme, ki se — pod pogojem, da so dobri in po možnosti hecni — lahko viralno tako razširijo, da se z dosegom ne more meriti nobena televizijska hiša.
Radijske vsebine pa so danes podkasti, ki si jih naložimo na telefone in jih poslušamo, ko se vozimo v ali iz službe, sprehajamo psa ali tečemo. In tudi v njih je prostor ne samo za vsebino, ki nas zanima, ampak tudi za — oglase.
Profesionalna produkcija je še vedno zahtevna, a sta se filmski in video medij zelo demokratizirala. Vse je dosegljivo. V žepih nosimo zmogljive kamere, ki so sposobne zajeti gibljive slike visokih ločljivosti, primerne za predvajanje na televiziji, naprave za kakovostno snemanje zvoka, intuitivne sisteme za hitro montažo, barvno korekcijo in posebne učinke.
Hkrati pa smo začeli znova ceniti tisto malo manj izpiljeno, napravi-sam estetiko, zato ni več nič nenavadnega, če digitalne kanale preplavljajo filmi, ki jih producirajo naročniki za svoje blagovne znamke kar sami.
Če bi radi medijske vsebine za svoje digitalne kanale producirali samo, pa potrebujete kak nasvet strateške ali vsebinsko operativne narave, ali če bi svojo medijsko produkcijo raje prepustili profesionalcem, se obrnite na nas — da znamo, pa lahko vidite v nadaljevanju, kjer vam bi radi predstavili nekaj izdelkov s področij, ki jih pokriva pričujoči zapis.
Kakšen kreativni izziv pa imate vi danes?