Pojavnost podjetij in blagovnih znamk

mesto komunikacijNaše zgobe

Prvi vtis je ključen dejavnik za uspeh …

Ustvarjalec_digitalnih_vsebin
Tjaša Hrovat

… in prvega vtisa skoraj ni mogoče popraviti. Ali pa ga je zelo težko. To ne velja le na osebni ravni, temveč tudi za podjetja in blagovne znamke, ki svoj prvi vtis – dober ali slab – naredijo s svojim logotipom oz. zaščitnim znakom. Slednji je obraz podjetja, prva izkušnja, ki jo bo stranka imela s podjetjem, zato tudi snovanje učinkovitega logotipa ni enostaven proces.

Moj recept za ustvarjanje logotipa ima nekaj ključnih sestavin, ne glede na vrsto podjetja oziroma blagovne znamke. Začnem z zapisovanjem ključnih besed, ki mi ob raziskovanju in spoznavanju zgodbe podjetja rojijo po glavi. Naslednji korak, po mojem mnenju najbolj pomemben, je skiciranje, kjer se prepustim domišljiji in si dovolim, da svobodno zlijem vse ideje na papir. S skiciranjem spodbudim razmišljanje izven okvirja, brez omejitev programske opreme. Nikoli se ne ustavim pri prvi dobri ideji, vedno je prostor za še več, za nekaj boljšega. Po širokem naboru skic izluščim tiste najboljše, si vzamem čas in jih dodelam z detajli, dokler ne dobim rezultata, ki je primeren za izdelavo vektorskih linij. Sprva se ukvarjam z oblikami in ustvarjam znak v črno-beli verziji, šele ko sem zadovoljna z rezultatom, tipografijo in razmerji, pride na vrsto izbiranje barv. Ta odločitev ni naključna in je enako pomembna kot izbira pravega imena za podjetje ali blagovno znamko. Vsaka barva namreč pomembno vpliva na čustveno stanje človeka. To pomeni, da mora biti izbrana barvna paleta ustrezna in prepoznavna – razlikovati mora podjetje od njegove konkurence. Proces kreiranja logotipa se konča s testiranjem in pozicioniranjem rešitve na različnih barvnih podlagah, v vseh možnih velikostih in uporabo na različnih platformah.

Vsak oblikovalec ima svoj recept za oblikovanje logotipa; mislim pa, da se vsi strinjamo s sledečim: poceni logotip, oblikovan na hitro, je lahko simpatičen, vendar ne bo imel prave moči. Ravno za dosego te je pomemben obsežen proces. Zakaj ne bi odšteli kakšnega evra več? Logotip vašega podjetja boste namreč uporabljali (skoraj) vse življenje.