Manj je več …

mesto komunikacijNaše zgobe

… ali kako je minimalizem spremenil grafični dizajn

Peter Mervič

Od umetnosti, arhitekture, industrijskega ter grafičnega oblikovanja do samega načina življenja. Minimalizem se je ukoreninil v vsa področja našega življenja. Uspešne zgodbe zagonskih podjetij in že uveljavljenih blagovnih znamk, ki uporabljajo minimalistično pojavnost, so dokaz, da se je v zadnjem desetletju minimalistični dizajn uveljavil kot večno zimzelen in, kot kaže, bo kot tak ostal še kar nekaj časa.

Časi, ko se je s kričečimi barvami, ogromnimi ter natrpanimi besedili in kontrastno nasičenimi slikami iskalo pozornost na oglaševalskem materialu, so minili. Oblikovalci po vsem svetu z veseljem sprejemamo ta slog, saj trend, ki temelji na načelu »manj je več« ponuja veliko večjo mero možnosti za kreativno razmišljanje in rešitve ter obenem spočije duha naše percepcije pri luščenju sporočila, ki ga oglas predstavlja.

Pri svojem delu tudi sam rešujem probleme naročnikov pri snovanju podob njihove pojavnosti, pa naj gre za blagovno znamko kot celoto ali zgolj za tiskani oglas za dejavnost ali izdelek. Pri tem se velikokrat srečam z razmišljanjem naročnika: »V oglasu navedimo vse, kar lahko. In še več.« Kmalu za tem na elektronsko pošto prejmem neskončno besedilo z izpostavljenimi alinejami in poudarjenimi stavki ter vsaj pol ducata slik. Takrat ponavadi povprašam, če bi kdo od sodelavcev kavo in odidem v kuhinjo, da si tako priborim vsaj deset minut, preden se lotim te misije nemogoče.

Zato sem zbral nekaj ključnih napotkov in smernic za pripravo oglasne vsebine, še preden jo pošljete v izdelavo. Oblikovalci vam bomo hvaležni, če jih boste upoštevali.

Količina vsebine naj bo prilagojena formatu oglasa. V en sam oglas ni priporočljivo stlačiti vseh možnih dejavnosti ali produktov, ki jih ponujate, lahko pa oglaševanje razdrobite na več izdaj in za vsak oglas pripravite vsebino za eno ali dve dejavnosti ali produkta.

Naslov je pomemben, kajti je prva stvar, ki jo bralec ali gledalec opazi (poleg slike). Naj bo kratek in povzame bistvo vašega sporočila.

Slika pove več kot 1000 besed. Slike v oglasih morajo biti kakovostne, imeti morajo primerno resolucijo, njihova velikost naj bo sorazmerna s formatom oglasa.

Opis je lahko prisoten, vendar v zmerni količini. Naj bo kratek, navedite gola dejstva. Oblikovalci pravimo: »Get to the point.« /Preidi k bistvu./

Kontaktni podatki: naslov spletne strani, če jo imate, je dovolj. Če je nimate, zadošča telefonska številka in osnovni podatki podjetja. Seveda mora biti vključen tudi logotip.