Podjetja v času po koroni
Pacient številka ena. Socialna distanca. Samoizolacija. Vse to so besede, ki na začetku letošnjega leta niti približno niso bile del našega vsakdanjega besedišča. Nihče ne more zanikati, da je izbruh koronavirusne bolezni povzročil spremembe na skoraj vseh področjih v življenju ljudi po celem svetu.
Z vidika poslovanja je borza doživela največjo enodnevno izgubo in največji enodnevni dobiček v zgodovini, prav tako v ZDA poročajo o največjem odstotku izgube zaposlitve doslej (za Slovenijo še ni natančnih podatkov). Trenutno smo na neznanem ozemlju. Kako dolgo bomo tu ostali, ostaja neznanka. Kar zagotovo vemo, pa je, da bo ta pandemija v prihodnjih letih, morda desetletjih, vplivala na življenja nas vseh.
Ali je vaše podjetje pripravljeno na tri največje makrotrende (tj. dinamične spremembe v okolju), ki jih prinaša čas po koroni?
1. Porast naprednejših spletnih strani in digitalnih orodij
Številni, ki ponujajo nenujne storitve – trgovine, frizerski saloni, skladišča in pisarne – so zaprli vrata svojih fizičnih izpostav in nato ugotovili, da so brez kakršnih koli tehnoloških znanj in orodij za preživetje.
V naši agenciji smo bili priča velikemu povečanju števila podjetij, ki so sedaj pripravljeni na skok v digitalno tehnologijo. Ključnega pomena je, da podjetja lahko ne le preživijo, ampak uspešno poslujejo z izboljšanimi spletnimi mesti in digitalnimi orodji za svoje stranke. Povpraševanje po e-trgovini v panogah, kjer jih nikoli prej ne bi pričakovali, po oglaševanju na družbenih omrežjih, chatbotih in mobilnih aplikacijih je večje kot kadarkoli prej, saj se mala in srednje velika podjetja pridružujejo tehnološki revoluciji v novem desetletju.
2. Vprašanja glede kibernetske varnosti so v središču pozornosti
Kibernetska varnost je že nekaj časa pomembna tema za velika podjetja. Splošna uredba EU o varstvu podatkov, kalifornijski zakon o zasebnosti potrošnikov in drugi zakoni o zasebnosti ter novice o stroških in posledicah kršitev podatkov pa so tudi manjša podjetja prisilili, da se spopadejo s problemom varnosti na spletu. S porastom števila zaposlenih, ki so med izbruhom virusa delali na daljavo, se je pojavilo tudi več kršitev varnosti podatkov in kibernetskih napadov. Nujno je in bo tudi v prihodnje posodabljanje in varovanje spletnih strani in strežnikov. Več podjetij bo tako prisiljenih vlagati v tehnologijo, ki je varna, nadgradljiva, dostopna na daljavo in sledi navalu novih predpisov o zasebnosti in varnosti podatkov.
3. Poslovanje “na daljavo”
Srečanja iz oči v oči in stiska roke video zagotovo ne more nadomestiti, lahko pa močno prihrani čas in stroške vseh vpletenih. Zato predvidevamo, da se bo naslednjih nekaj let trend virtualnih sestankov nadaljeval – ne le v poslovnem svetu, temveč tudi v našem vsakdanu. Tako bomo lahko imeli v istem popoldnevu virtualni posvet z zdravnikom, bančnikom in terapevtom.
Mnoga podjetja, ki so prej nasprotovala delu na daljavo, se zdaj, ko so bila primorana zapreti svoje pisarne, zavedajo, da so zaposleni, četudi doma, še vedno zanesljivi in učinkoviti. Ta trend se je začel pred več kot desetimi leti, a se bo v tem novem desetletju, še posebej sedaj po svetovni zdravstveni krizi še naprej stopnjeval.
Ti trendi bodo relevantni ne le v letu 2020, ampak verjetno še dolgo po tem. Sprejemanje pravih odločitev in uvajanje sprememb, ki bodo v skladu s temi trendi, bosta zagotovila, da bo vaše podjetje pripravljeno in v ospredju nove revolucije na področju digitalne tehnologije.